מנקים את הסביבה - מרחיבים את חוק השקיות!

כל הכבוד לכם! מאז שחוק השקיות נכנס לתוקף, צמצמתם מאוד את מספר שקיות הפלסטיק החד-פעמיות שמזהמות את הסביבה! אבל כדאי לשים לב: בזמן שאומרים לכם שיש צמצום של 80% בצריכת שקיות הפלסטיק, הכוונה היא שמדובר רק בשקיות הגופיה ברשתות השיווק הגדולות, שהן רק מעט יותר ממחצית מחנויות המזון. 

כיום רק על הרשתות הגדולות נאסר לחלק שקיות חד-פעמיות בחינם. ומה עם המכולות השכונתיות, המיני-מרקטים, הקיוסקים ושאר המקומות? השקיות שלהם פחות מזהמות?

בעוד כחצי שנה חייב השר להגנת הסביבה לקבוע יעד לצמצום צריכת שקיות הגופיה. הוא יהיה חייב להחליט: אנחנו הולכים בדרכו של העולם המערבי ונלחמים בשקיות המזהמות, או שלא. 
בינתיים, נראה שיש מי שמוכן להרוס את הסביבה בעבור 10 אגורות. כן, למרות שכולם כבר מבינים את החשיבות של צמצום צריכת שקיות הפלסטיק, יש מי שמנסה להרוס את החוק - ואת הסביבה של כולנו - בשביל רווחים פוליטיים. בתחילת פברואר נדהמנו לגלות שהצעת חוק פרטית של חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי, ישראל אייכלר וקסניה סבטלובה רוצה להעניק שקית חינם לכל מי שקונה בפחות מ-100 שקלים: 

 

ועדת השרים דחתה את הדיון בהצעה ההרסנית הזאת בחצי שנה, ועכשיו זו ההזדמנות שלנו לדרוש בקול ברור:

לא לפגיעה בחוק השקיות!
כן להרחבת החוק על כל החנויות!
לא להמשך ההרס הסביבתי!
כן לצמצום צריכת השקיות באופן דרסטי!
 

שקיות - נזק סביבתי עצום:

לפני שנכנס חוק השקיות לתוקפו, בכל שנה צרך הישראלי הממוצע כ-274 שקיות נשיאה חד פעמיות - מדובר בכ-2.2 מיליארד שקיות נשיאה חד פעמיות בשנה! אפשר להקיף איתן את כדור הארץ 25 פעמים (!). השקיות האלה, שאינן מתכלות, גורמות לנזקים סביבתיים חמורים ופוגעות בחי ובצומח. מאז שנכנס החוק לתוקפו, צריכת שקיות הגופיה הצטמצמה בכ-80%. תראו מה 10 אגורות יכולות לעשות. עכשיו תארו לעצמכם איך הסביבה שלנו תהיה נקיה משקיות מזהמות במידה והחוק יורחב, ודמיינו איך היא תיראה אם החוק יהרס ונמשיך להיות מכורים לשקיות.

רוצים לגמול את המדינה שלנו מההתמכרות ההרסנית הזאת לשקיות חד-פעמיות? חתמו עכשיו על העצומה! אסור לתת לאינטרסנטים להרוס את החוק הסביבתי החשוב הזה! במקום שהחוק יחול רק על הקמעונאים הגדולים (רשתות השיווק הגדולות), אנחנו זקוקים לעזרתכם כדי להחיל אותו גם על החנויות הקטנות יותר!

חתמו עכשיו!
, תודה רבה שחתמת על העצומה - יחד נוכל לשנות את המציאות ולהפחית את השקיות המזהמות!

לשיתוף העצומה בפייסבוק לחצו על הקישור: